Zagrebačkim ulicama cesta mog života teče
Autor: Tatjana Horvat, 10. 1. 2024.
2024. je važna godina za grad Zagreb jer obilježavamo dvije važne obljetnice: osnutak Zagrebačke biskupije 1094. i prvo spominjanje imena Zagreb u Felicijanovoj ispravi iz 1134.
Zbog toga smo odlučili napraviti projekt posvećen Zagrebu. Projekt se provodi sudjelovanjem učenika u izvannastavnim aktivnostima, posjetama kulturnim ustanovama, prisustvovanjem terenskoj nastavi isl. Teme vezane za Zagreb obrađuju se u redovnoj nastavi Hrvatskog jezika, Prirode i društva, Likovne kulture, Vjeronauka, Glazbene kulture, Povijesti i Geografije, a mogu se međusobno povezati. Projekt je financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja što nam je omogućilo da planirane aktivnosti provedemo na kvalitetniji način.
Učenici trećih razreda posjetili su Maksimir i Muzej grada Zagreba. U Maksimiru su učili snalaženje u prostoru i upoznali kulturnu baštinu.
Sedmi razredi posjetili su Etnografski muzej u kojem je u listopadu 2023. obilježena 20-ta godišnjica UNESCO-ve Konvencije o zaštiti nematerijalne kulturne baštine (proglašena je 17.10.2003.). Učenici su pogledali izložbe i postav muzeja.
Učenici čitaju lektire i ostale književne tekstove vezane za Zagreb. Čitajući istražuju legende, zagrebačke kvartove, a posebno zagrebački govor. Pročitali su "Grički top" Dubravka Horvatića, pripovijetke Zlatka Krilića koje se odnose na Zagreb, "Smogovce" Hrvoja Hitreca, "Zvižduk s Bukovca" Zvonimira Milčeca, "Trojicu u Trnju" Pavla Pavličića, "Koka u Parizu" Ivana Kušana (potaknuti radnjom romana istražili su zanimljivosti o Zagrebu po kojima je poseban u odnosu na Pariz). Druga skupina učenika bavila se socijalnim problemima pa su pročitali pripovijetku "Iz velegradskog podzemlja" Vjenceslava Novaka koja se događa u Zagrebu. Zajedno s vjeroučiteljicom Karitativna skupina posjetila je Dom za nezbrinutu djecu "Kuća sv. Male Terezije" na Vrhovcu kako bi se prisjetili da u Hrvatskoj žive mnoga djeca bez roditeljske skrbi. Na satu vjeronauka s vjeroučiteljicom peti razredi su govorili o duhovnim velikanima koji su živjeli i djelovali u Zagrebu i bili poznati kao veliki dobrotvori i prijatelji siromaha i potrebitih (prvi hrvatski blaženik Augustin Kažotić, bl. Alojzije Stepinac).
Mnogi poznati Zagrepčani i Zagrepčanke bili su književnici, povijesne osobe, izumitelji, kulturni radnici, duhovni velikani ili zaslužni za opće dobro. Jedni su rođeni u Zagrebu, drugi su se doselili i proveli u njemu najplodnije godine života i doprinijeli razvoju grada i njegove kulture, a time i cijele Hrvatske.
Kroz izvannastavne aktivnosti i nastavu hrvatskog jezika učenici osmišljavaju lutkarske i dramske igrokaze o gradu Zagrebu. Na satu likovnog i na kreativnim radionicama izrađuju radove posvećene Zagrebu. Oslikavaju i izrađuju različite uporabne predmete unutar sekcija zadruge.
Skupina učenika 1. razreda izrađuje slikovnicu za slijepe i slabovidne osobe posvećenu zagrebačkim zanamenitostima. Dramsko-plesna skupina će uprizoriti legendu o osnutku Zagreba. Zbor će pjevati pjesme o Zagrebu. Učenici 4. a i b razreda čitaju lektire i druge priče o Zagrebu i istražuju imena zagrebačkih kvarotova i ulica. Napravit će lutkarski igrokaz o Zagrebu koristeći zagrebački govor.
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |